نمی دانم برای شما این سوال پیش امده که چرا کتاب می خوانید
همه در مورد اهمیت مطالعه می گویند اما بگدارید یکی از مهمترین توصیه ها را زیر سوال ببریم
کتاب قرار است چه نقشی ایفا کند بیایید از یک تمثیل استفاده کنیم
فرض کنیم کتابها انسانهایی هستند که دارای معلومات،تجربیات،ماجراجویها و ..هستند
در گذشته و حال مردم یک روستا یا شهر دور افراد دیگری جمع می شدند که آنها از سفرهایشان ،عجایب و یا تاریخ گذشته بگویند ،خب یک وجه ان سرگرمی بود،وجه دیگر آن انسانهایی به وجد می امدند روش زندگیشان را تغییر دهند و هیجانات فکری و جسمی خود را پاسخ بخشند ،وجه دیگر این بود که در شهر و دیار خودشان مثل آن ادمها زندگی کنند، وجه دیگر رویا سازی و خیال بافی بود انسانها با حرف ان مردم ماجراجو و.. به رویا می رفتند و.. بعضی از کتابها هماکنون این کار کرد را دارند
دسته دیگر انسانهایی بودند که دارای تجربیات زندگی ،جنگ،تجارت و… را داشتند این انسانها دارای معلوماتی بودند که به زندگی افراد کمک می کرد انها را دانایان قلمداد می کنیم
مردم برای سوالاتی که داشتند چه به لحاط کنجکاوی چه به لحاظ الگویی ،یعنی یه جغله بچه می خواست مثل ادم ثروتمند شهرشان شود پس می رفت می گفت اسی پاشنه طلا تو چطوری پولدار شدی یا رمز پولدار شدن چیه؟ حالا اگر اسی با معرفت بود مثل یه فرد محترم جواب اون جغله رو می داد و تجربیاتش و راه و رسم پولدار شدن رو تشریح می کرد و هر جا بچه کنجکاوی می کرد اگر بلد بود می گفت اگر هم بلد نبود یا میگفت زر نزن بچه گوش کن ببین چی می گم یا می خوابوند زیر گوشش تا بچه حساب کار بیاد دستش،
